„Obserwuj małe zmiany. Będziesz gotów na duże, kiedy nadejdą.”
/Spencer Johnson /
Zarówno całe firmy jak i poszczególne zespoły przechodzą przez szereg zmian. Są organizacje, w których proces zmiany jest permanentny. Czy jest to zdrowe i efektywne dla biznesu? Nie będziemy o tym dyskutować, przyjmujemy, że tak po prostu jest, a zespoły i ludzie muszą się z tym mierzyć. Jeżeli więc menedżer ma przeprowadzić swój zespół przez proces zmiany to sam musi być na to gotowy. Czasami trzeba „przepracować” z samym sobą pewne kwestie, aby stawić czoło nadchodzącym wyzwaniom.
Aby wspierać ludzi w takich sytuacjach proponuję indywidualne procesy coachingowe. Coaching w swojej idei pozwala klientom realizować cele, zarówno własne, jak i te stawiane przez firmę, w zgodzie ze sobą. Osobiście bardzo cenię coaching za jego skuteczność oraz za to, że budzi w klientach pozytywne nastawienie. W czasie procesu często rodzi się „JA” i „MOGĘ”, a znika „oni” i „to się nie uda”.
Istotą coachingu jest odpowiedzialność, którą klient bierze za swój cel i jego realizację. Rolą coacha jest towarzyszyć mu w tej drodze i umiejętnie wspierać, korzystając z odpowiednio dobranych narzędzi coachingowych.
Coaching to proces dobrowolny oparty na partnerskich relacjach, prowadzony w atmosferze wzajemnej akceptacji, szacunku i zaufania – relacja klient – coach to bardzo ważny aspekt procesu. Dlatego warto sprawdzić czy ta forma rozwoju będzie odpowiednia, a dany coach właściwy.
Zapraszam do skorzystania z bezpłatnej 60-minutowej sesji, podczas której będzie można omówić potrzeby i oczekiwania obu stron oraz podjąć decyzję o dalszej współpracy.
Sesje, w zależności od warunków i preferencji, mogą odbywać się osobiście, za pośrednictwem skype’a lub przez telefon.